راهنمای خرید

راهنمای خرید

 تعاریف واژگان 

در این قسمت با واژه هایی که در متن قوانین ما مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر آشنا خواهیم شد. "        هالین " که یک بستر آنلاین فروشگاهی برای توزیع آسان و منصفانه محصولات از فروشگاه‌ها و رستوران‌های سطح شهر محل زندگی مشتری می‌باشد. سایت: وب سایت و اپلیکیشن "       هالین "   اپلیکیشن: منظور اپلیکیشن ثبت شده "   هالین " می‌باشد. محتوای سایت و اپلیکیشن: شامل قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات فروشگاه‌ها یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و اپلیکیشن می باشد. فروشنده یا فروشندگان: فروشگاه یا رستورانی که کاربر در بستر سایت و اپلیکیشن " هالین " برای خرید انتخاب کرده است. کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت یا اپلیکیشن "   هالین " شده باشد، کاربر تلقی می شود. عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت یا اپلیکیشن درآمده باشد، عضو تلقی می شود. مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت یا اپلیکیشن خرید می نماید. سفارش: کالاها یا خدماتی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید. 


سفارش 

از نظر حقوقی، در معاملات سایت و اپلیکیشن " هالین "، فروشگاه یا رستورانی که کاربر در بستر سایت و اپلیکیشن " هالین " برای خرید انتخاب کرده است، عنوان فروشنده، و کاربر اینترنتی سفارش دهنده به عنوان خریدار تلقی می شوند و سایت و اپلیکیشن "هالین " صرفا به عنوان توزیع‌کننده محصولات فروشنده محسوب می‌گردد. مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه " یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد " ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق "داده پیام" منعقد می گردد.  

در بستر سایت و اپلیکیشن " هالین " درخواست سفارش به سه صورت: 1-تحویل با پیک 2- تحویل در محل فروشگاه یا رستوران 3- سرو غذا در در رستوران (فقط دربعضی رستوران‌ها) امکان‌پذیر است، همچنین ممکن است بسته به سیاست‌های “هالین ” و یا  فروشندگان برای بعضی فروشندگان فقط امکان انتخاب یک یا چند نوع روش درخواست سفارش باشد.


سامانه پیامکی و ارتباطی 

سامانه پیامکی 90003002 به منظور ارسال پیامک از سامانه " هالین " به شما در نظر گرفته شده است و این سایت و اپلیکیشن هیچگونه تعهدی نسبت به پیامک‌هایی که از سایر سامانه‌ها تحت عنوان " هالین "به شما ارسال میشوند ندارد. لطفا در صورت دریافت هرگونه پیامکی به غیر از این سامانه آن را از طریق پست الکترونیکی                          به اطلاع ما برسانید . همچنین این شماره،‌‌ سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه " هالین " را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد. ارتباط با امور مشتریان " هالین "، از طریق شماره تلفن‌ پشتیبانی یا از طریق فرم صفحه "تماس با ما" و یا ایمیل                   مقدورخواهد بود ، همچنین میتوانید پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنید.

 روش های پرداخت 

مشتریان می توانند وجه سفارش خود را بصورت آنلاین (درگاه پرداخت اینترنتی)، کیف پول (شارژ حساب) و یا پرداخت در محل (بصورت نقدی و یا از طریق دستگاه کارتخوان) پرداخت نمایند.

در مواردی ممکن است یکی از سه روش پرداخت برای بعضی فروشگاه‌ها (فروشنده‌ها) به دلیل مسائل فنی یا سیاست‌های “هالین ”  ویا فروشنده غیر فعال باشد که سایت و اپلیکیشن "  هالین " مسئولیتی در این رابطه ندارد.  در پرداخت آنللاین و کیف پول در صورت رد شدن سفارش مبلغ به کیف پول برگشت داده می شود و در صورت تمایل مشتری برای واریز به کارت، شماره کارت می بایست برای شماره                        ارسال شود یا در قسمت منوی کناری اپلیکیشن در قسمت سوابق کیف پول درخواست برداشت ثبت شود. در صورتی که حساب غیر از حساب ملی باشد هزینه کارت به کارت کسر خواهد شد .مبلغ تا نهایتا دو روز کار